Home is where the heart is! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu Home is where the heart is! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

Home is where the heart is!

Door: Suzanne Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

17 Oktober 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Onze laatste dag is aangebroken!! We hebben nog wel de hele dag aangezien we pas na 12 uur vannacht vliegen. Vandaag gaan we Kowloon verkennen. Eerst maar ontbijten en uitchecken. Onze koffers komen bij de conciërge te staan en we gaan op pad. We lopen naar de Tin Hau tempel. Hier stappen we op de bus. Alleen gaan we eerst de verkeerde kant op dan gepland want ons doel was de lady's market. Hmmm nou ja prima rondje van de zaak. Het weer is heerlijk maar nog steeds heiig. We missen onze stop voor de lady's market en stappen maar weer uit bij de Tin Hau. Waar we ook zijn opgestapt. Dan eerst maar de tempel bezoeken. Het is een tempel voor de zeevaart maar dat kunnen we er niet echt aan af zien. Ik ga naar binnen en Jess blijft buiten omdat het er blauw ziet van de rook omdat de tempel vol hangt met wierook ringen. Maar er wordt ook iets gebrand in de tempel en de lucht is heel benauwd dus ook ik ben snel weer buiten.

We besluiten om naar de lady's market te lopen. Net zo makkelijk. Na een goed half uur lopen zijn we op de markt. Deze keer een markt waar ze niet opdringerig zijn! Er zijn wel een paar die ons replica watches en handbags willen verkopen maar de meesten laten je in alle rust kijken. Wel ondergaan we een vreselijke vlees keuring door de Indiërs die hier zijn en dat zijn er best veel.

We krijgen honger maar kunnen geen plek vinden waar we een broodje kunnen eten. Dan maar een sandwich halen bij de 7 eleven. Hup de bus weer in en onderweg naar de haven ons broodje opeten. Best een goed plan. We willen graag naar Kowloon park een groot park bij ons hotel. Het is echt een heel groot park. Wanneer we in het park komen staan we direct bij een mooie lelie vijver alleen zit er geen lelie in! We komen te zitten bij de vijver. Even ontspannen want we hebben wel zere voeten. Tijdens onze wandeling door het park komen we langs vijvers met flamingo's een grote vogel foiere en door een Chinese tuin met allemaal schildpadjes. In het park zijn ook een paar zwembaden, een grote speeltuin, gymtoestellen voor de ouderen, een beeldentuin, kunstwerken en zowaar een mini Mc Donalds die alleen ijs verkoopt. Nog nooit hebben we een stad gezien met zoveel McDonalds. Om de 200 meter zit er wel 1. Helemaal absurd! Wel makkelijk als je zo'n zeikwijf bent als ik die altijd moet plassen! In Hong Kong staan ook best veel bomen en deze zijn allemaal beschermd. Ze hebben zelfs allemaal een nummer die geregistreerd staan bij de overheid. Het gaat dan wel om de boeddha boom. We besluiten om maar een Mac te gaan testen. Benieuwd hoe het smaakt hier in Hong Kong. Alleen als je er 1 zoekt kun je hem niet vinden! Uiteindelijk vinden we er wel twee. Maar het is niks anders dan bij ons.

Terwijl we door de straten van Hong Kong lopen worden we helemaal gek van alle Indiërs die hier zijn en die je pad gewoon blokkeren om je horloges, tassen of op maat gemaakte kleding te verkopen! Helemaal wild im de 20 meter staat er weer 1 of meerderen! We lopen naar een drukke kruising daar staat een wat oudere Chinees en die roept naar mij. Dus ik kijk opzij. Zijn vinger wijst van mij naar hem en weer terug een paar keer en hij vraagt "sex"! OMG dit ga je niet menen!!! We lachen er vreselijk om en maken nog wat grapjes, maar wat een brutaliteit!

De nachtmarkt begint en dit is wel een heel veelzijdige markt. Ze hebben sokken, petten, electronica, kleding, lingerie, waarzeggers en zelfs sexspeeltjes in alle soorten en maten! Tegen 18:30 zijn we weer in het hotel nu wachten tot we opgehaald worden om op het vliegveld te komen. Tegen half 10 komen we aan op het vliegveld we boarden om 12:30 en moeten nog een half uur wachten we hebben vertraging. We waren al gewaarschuwd hiervoor omdat we anders voor 6 uur landen op schiphol en dat kost heel veel geld dan maar laten wachten. Om 1 uur Hong Kong tijd gaan we vliegen 12 uur te gaan voordat we op Schiphol zijn.

We landen om 7:00 een uur later dan gepland. Verder loopt alles voorspoedig we wachten nog een uur omdat we kortingskaarten hebben voor de trein en dan is het echt op naar huis!