Vertrek en aankomst deel 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst deel 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst deel 2

Door: suzanne vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

25 September 2015 | Vietnam, Hanoi

Ik vertrek vanuit Zwartemeer met taxi bedrijf Vos ( bedankt mam!) richting Sleen om daar Jess op te pikken. We worden naar Zwolle gebracht en vanaf daar gaat onze reis verder met de trein. (Dit bespaart ons een overstap met die zware koffers. (Die van mij 19 kilo die van Jess 11, ik sleep altijd te veel rotzooi mee!) zoals gewoonlijk met de NS hebben we vertraging er loopt iemand op het spoor en ja dat mag niet daar moeten we op wachten.

We komen gelukkig nog ruim op tijd op Schiphol aan. We checken in en worden nu ineens naar boven gestuurd. Hmmm ja hoor de boel is weer veranderd. We moeten direct door poortjes en zijn dus ons ene flesje drinken kwijt! Sh*t. Dan maar 1 kopen.

We vetrekken om 13:10 met Cathay pacific voor een vlucht van 11 uur naar HongKong. We zitten in een mooi vliegtuig en we hebben geluk want de stoel naast ons blijft vrij! Dus lekker veel beenruimte! Het entertainment systeem is ook erg goed. Er staan wel 30 films en tig series en documentaires op. Plus dat je spelletjes kan spelen en je kunt er doormidden van een camera die onderaan het vliegtuig hangt naar buiten kijken. Beetje saai als je vliegt maar des te leuk bij opstijgen en landen. We landen op Hongkong om 1 uur 'S nachts Nederlandse tijd. We moeten nog een kleine 3 uur wachten tot we verder mogen richting Hanoi. We leren hier al een groot deel van de groep kennen.

We gaan verder met Dragonair (volgens mij is dat van dezelfde maatschappij als Cathay) we landen 1,5 uur later op Hanoi het is erg bewolkt. Als we de gate uitlopen komen we onze reislijder tegen deze zegt dat we mogen proberen om te pinnen maar het werkt hier niet allemaal optimaal en we kunnen maar 5.000.000 dong per keer pinnen (dat is omgerekend een 200 euro) er staan 6 automaten ( die we allemaal hebben getest) op het vliegveld en we kunnen maar bij 1 pinnen en maar 3.000.000 dong) en na twee keer pinnen krijg je geen geld meer, drama!

Nadat iedereen toch een beetje geld op zak heeft gaan we vetrekken. Het is een uur rijden naar Hanoi. Wanneer we in de stad zijn is het een wirwar van brommers en verkeersregels zijn er ver te zoeken. Electriciteitskabels hangen in knopen bij elkaar. Ons hotel staat in het oude gedeelte van de stad deze kunnen we per bus niet bereiken en we moeten lopen een kleine 10 minuten (oh ja het is hier warm! En wij lopen nog in een lange broek dichte schoenen met sokken en vest!) maar het is een leuke wandeling. We komen aan in het Hong ngoc Dynastie hotel een mooi en net hotel. Nu wakker blijven straf nog even eten en voor de rest een luie dag! Oh ja de 24 uur wakker zijn we al een paar uur geleden gepasseerd