Hoi An 2.0 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu Hoi An 2.0 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

Hoi An 2.0

Door: Suzanne Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

03 Oktober 2015 | Vietnam, Hoi An

Trap de fietse deur het buulzand in op het zandpad tussen Slien en Erm........ Nou ja bijna.

Vandaag gaan we fietsen! Maar we beginnen de ochtend met regen. Pijpenstelen. We zouden om half 8 vetrekken maar vragen toch of er ook een plan B is. Die is er niet we stellen het fietsen nog een half uur uit. Tegen 8 uur staan we allemaal in de lobby sceptisch naar buiten te kijken het regent nog. Sommigen van ons willen afhaken, maar uiteindelijk gaat iedereen mee poncho aan en gaan!

Zo gezegd zo gedaan, voordat we de straat uit zijn ligt mijn poncho al in men fiets mandje veel te warm en het regent al lang zo hard niet meer. We fietsen achter meneer Chi aan onze lokale gids voor het fietsen. Onze vaste gidsen fietsen ook mee (Din (spreek je uit als Tsin en Albert) meneer Chi gaat voorop in het midden fietst Din en aan het eind fietst Albert. Hartstikke leuk daar gaan we! We komen aan bij moestuintjes die er toch heel strak in liggen! Keurig onderhouden. Er is net een vrouw bezig de planten water te geven. Ze heeft een stok door haar nek en daaraan twee gieters zo kan ze twee plekken tegelijk besproeien. Terwijl we fietsen komen we langs prachtige rijstvelden met koeien, buffels, eenden, ijsvogels en mensen natuurlijk. We stoppen bij een boer die buffels heeft en als je wilt mag je er op zitten. Dat doen dan ook drie dames uit de groep. Wij niet!
We fietsen in totaal een 20 kilometer en daar doen we natuurlijk best lang over aangezien we in een grote groep fietsen en stoppen voor foto's en uitleg. We komen tegen 11 uur aan bij onze eindbestemming van het fietsen en gaan nu via een boot weer terug naar Hoi An. Nu kunnen we de oude stad bekijken vanaf het water ook erg mooi.

We lunchen in Hoi An. Dit moeten we zelf regelen dus we eten een heerlijk broodje! We moeten in het begin van de middag ook weer bij de kleermaker zijn. We lopen dus nog wat door de straten van Hoi An en ja hoor de zon komt ook nog even kijken. We gaan passen het bloesje past goed nu nog de knopen erop de zoom erin en klaar! Om 4 uur is het bloesje klaar..... Zo dat is snel! We gaan eerst nog even terug naar het hotel. We willen zwemmen. Wanneer we ons om willen trekken komen we erachter dat we verbrand zijn! Half uurtje in de volle zon gelopen en verbrand.

We gaan zwemmen en daarna bloesje ophalen. Nu blijkt dat het bloesje niet helemaal goed is. Dit wordt ter plekke hersteld. Alleen is de afwerking nog niet helemaal klaar. Maar het bloesje wordt naar ons hotel gebracht. Super!

Nu we er toch zijn lopen we nog weer door deze prachtige stad en gaan nog even weer naar de Chinese tempel waar we gisteren ook waren voor foto's waar geen noodweer bij op staat. We besluiten om direct maar te gaan avondeten. Tegen de tijd dat we klaar zijn is het donker en in de stad branden allemaal lantarens! Hoe leuk is dat! Er ontstaat een super leuke sfeer hierdoor. We wandelen nog wat door de stad en keren terug naar ons hotel.

Morgen....... Wie weet misschien wel helemaal niks want we zijn morgen vrij!! Woehoe uitslapen zwemmen en we zien wel!