Suzanne Vos - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu Suzanne Vos - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

Suzanne Vos

Door: Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 Oktober 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag zijn we eigen baas. Dus eerst maar rustig op gang komen. Niet te vroeg uit bed en in alle rust ontbijten. Dat moet ook wel in alle rust want het is zoeken om alles te vinden omdat het heel raar staat en veel dingen op zijn! Dus ik kan wel zeggen dat we niet echt tevreden zijn met dit hotel. Het enige wat wel goed is, is dat de transfer naar het vliegveld wel goed geregeld is nu!

Maar goed. Na een kort overleg tijdens het ontbijten besluiten we met de Big Bus Hong Kong te gaan verkennen. Das een Hop on Hop of. We besluiten om eerst Hong Kong eiland te doen en morgen Kowloon waar ons hotel staat.

We moeten eerst naar de haven en na 20 minuten staan we in de haven. Zwaar onder de indruk. Het eerste stuk vanuit het hotel hebben we naast een park gelopen en daar was eigenlijk niks bijzonders te zien. We moeten na het park een trap af en onder een brug door. We hebben direct het idee dat we in de grootste achterwijk die er is terecht zijn gekomen! Echter wanneer we de hoek omdraaien worden we begroet met Gucci, Fendi, Prada, Dior en ga zo maar door! De duurste straat van Hong Kong denken we!

We komen aan bij de haven maar we moeten wel pinnen anders kunnen we de big bus niet betalen! Dus op zoek naar een ATM. Even vragen bij het geld wisselkantoor en we weten er 1 te vinden. Maar voordat we de automaat bereiken vindt een dame van de Big Bus ons. Hartstikke mooi! Das lekker makkelijk. We besluiten om twee dagen de bus te nemen, tevens doen we ook de nachttoer en gaan we naar het Trick Eye museum wat het is geen idee maar volgens de dame is het erg leuk (ja die wil natuurlijk ook verkopen) dus we doen het! Maar nu eerst even pinnen! (En dat gaat in 1 keer goed!)

Na alle nare dingen te hebben afgehandeld (betalen!) gaan we op advies van de dame van de Big Bus direct over met de ferry naar Hong Kong eiland. Het is een korte maar best wel heftige rit we schommelen alle kanten op! Wanneer we aankomen moeten we een half uur wachten tot de eerste bus vertrekt. Bij de tickets zit ook een kaartje voor het Maritiem museum wat naast de opstap plaats ligt in de haven. Dus eerst daar maar naar toe.

Het is een klein scheepvaart museum wat wel grappig is maar niet echt voor ons. Precies een half uur later zitten we dan ook in de bus! De groene lijn de Stanlee heet. Oke. Onze eerste stop is Victoria Peak hier kunnen we ook naar toe want dit zit ook inbegrepen in de ticket van de bus. Dus eruit! We moeten met een tram naar de Peak toe. Dat is al een beleving opzich. De tram is een kabeltram die de berg omhoog wordt getrokken en dat gaat stijl heel stijl. Het is net een achtbaan. Zo stijl gaan we omhoog. De rit duurt ongeveer een 5 minuten en dan zijn we op de Peak. Het uitzicht is geweldig desondanks dat het heiig is. We krijgen ook een audiotoer op het observatie dek. Maar sommige dingen die in de toer worden verteld kunnen we niet zien omdat het zo heiig is. Jammer.

Op de Peak is ook het trick eye museum waar we ook kaarten voor hebben. We zijn benieuwd. We gaan naar binnen en komen erachter dat het museum bestaat uit beschilderingen op de muren en de grond en als je dan precies goed gaat staan kun je hele leuke foto's krijgen! Dat doen we dus ook en als we uit het museum zijn hebben we het zweet wel los.

We gaan weer terug met de tram en stappen op de groene lijn van de Big Bus. We gaan naar de zuid kant van Hong Kong eiland en zien prachtige stranden en mooie uitzichten. Het is wel een lange rit. We komen in de haven en besluiten te gaan eten. Broodje van de Subway! Heerlijk! We gaan nu op de rode lijn. Deze gaat over de noord kant tevens ook het drukke gedeelte van Hong Kong Island. Het is een wir war aan hoge flatgebouwen zoals heel Hong Kong eigenlijk. We komen langs escalator ..... Waar roltrappen victoria peak omhoog gaan. In de ochtend gaan de roltrappen allemaal naar beneden zodat de werkende mensen naar beneden kunnen en na 9 uur gaan ze allemaal omhoog. We komen langs Man .... Temple maar deze is in de revisie en we kunnen niet naar binnen. Jammer. De tocht die eigenlijk ongeveer 1 uur en 45 minuten moet duren is na 50 minuten klaar. Hmmm we hebben zelfs nog een tijdje vastgestaan omdat het spits is. We moeten ons vasthouden anders rollen we van onze stoel. Maar goed! We gaan nog met de nachttoer en dan zie je dat heel Hong Kong een lichtparade wordt. Allemaal neon reclame borden en de moderne flatgebouwen die helemaal verlicht zijn in allerlei kleuren. Het is een prachtig gezicht.

Tegen 8 uur zijn we weer in Kowloon dus aan de andere kant van de haven weer. Nu is er ook een lichtshow. Er is muziek en een paar gebouwen aan de andere kant lichten op, op de maat van de muziek. Ook hebben ze schijnwerpers en lasers die meedoen aan de show. Het is een mooi gezicht. Alhoewel we niet echt onder de indruk zijn. Een drukke dag waarin we heel veel hebben gezien! Morgen gaan we Kowloon verkennen.