Saigon te voet - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu Saigon te voet - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Suzanne Vos - WaarBenJij.nu

Saigon te voet

Door: Suzanne Vos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Oktober 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Saigon op eigen houtje! Dus eerst maar lekker op ons dooie gemak uit bed komen en ontbijten. We gaan tegen 10:00 de stad in. We beginnen bij de markt. De banh tan markt. Een grote overdekte markt die ons wel doet denken aan de zwarte markt alleen zijn de gangetjes waar je tussendoor kunt lopen wat smal en de verkopers zijn erg opdringerig. Miss would you like.. miss what are you looking for en er was 1 die vroeg miss can I look in you....... Oje die mag wel naar engelse les. Wat wij wel als naar hebben ervaren is dat ze je vastpakken. Daar heb ik toch wel een hekel aan. Handjes thuis houden.

We gaan verder richting de Notre Dam en het postkantoor. De kerk is dicht dus we gaan het postkantoor maar in. Het is een prachtig mooi gebouw van binnen en van buiten.

Om de hoek bij het postkantoor zit daar het Hard Rock Cafe! Hup naar binnen want hier wil ik wel een T-shirt van hebben. Maar daar moet ik voor pinnen! Wat wederom een drama is en ik er helemaal klaar mee ben! Dan maar een foto!

Het begint tegen etenstijd te lopen en we lusten ook wel wat op zoek naar een plekje om te eten. Makkelijker gezegd dan gedaan we willen een broodje eten en wat te drinken en het enige wat we tegen komen zijn. Koffie huisjes die echt alleen koffie en thee hebben. Wel in heel veel variaties. Maar we willen geen koffie of thee daar is het veel te warm voor. Ongeveer 32 graden. We eindigen na lang wandelen bij de subway! Prima brood en wat fris erbij.

Tegen 1 uur lopen we naar het presidentiële paleis. Hier gaan we even binnen kijken kosten 60.000 dong oftewel €2,40. Niet te duur en das maar goed ook want we vinden het een aanfluiting. We mogen de vergader ruimtes, de ontvangst ruimtes, de prive vertrekken en de bunker zien. Maar niets is echt mooi aangekleed de officiële ruimtes hebben wel mooie meubels erin staan maar het is allemaal heel summier. Na een uur hebben we het hele grote paleis wel gehad en zijn we er ook wel klaar mee. Eerst maar even afkoelen in het hotel.

Tegen half 6 besluiten we het park in te gaan. Hier zijn vaak veel Vietnamezen bezig met sporten. Maar het is zondag dus het is niet zo druk in het park. We zijn nog geen 100 meter in het park en we worden aangesproken door een groep studenten. Deze willen graag hun engels oefenen en nu dus met ons. Prima. We gaan zitten en worden overspoeld met vragen. Na een 45 minuten is het gesprek klaar en gaan we verder om weer na nog geen 100 meter weer door een groep studenten getakeld te worden. Ook dit duurt ongeveer 30 daarna kap ik het af. Alles goed en best maar onderhand zijn we in totaal al anderhalf uur in het park. We willen wel eten. Wat we uiteindelijk ook doen.

Morgen verlaten we Saigon weer en gaan naar de Mekong delta. Onze laatste stop op deze reis in Vietnam.